Nye faktabøker i oktober – et utvalg

Thomas Horne har skrevet en klimaguide som er nominert til Brageprisen. Simon Solheim har fulgt PSTs livvakter på jobb. Rebekka Slettebø inspirerer til redesign uten symønster. Vidar Kvalshaug gir oss sin versjon av vennen Ari Behn. Dette er noen av de nyeste faktabøkene på Sandnes bibliotek.

Anton – en helt spesiell hund av Monica Sagen og Fredrik Holmen, i samarbeid med Rannveig Revhaug

forsidebilde

Anton er en helt spesiell hund som har sjarmert hele Norge. Han ble kjent for alle da han var med i NRK-serien «Fra bølle til bestevenn» (…) I denne boka følger vi Anton fra valp til voksen hund, på turer og reiser, i kontakt med familiens store og små, i lek med andre dyr, og gjennom hverdagens gleder og utfordringer. Vi får høre hvordan det var å være med på NRK-serien «Fra bølle til bestevenn», der hundetrener Maren Teien Rørvik trente hunden sammen med familien. Vi får også et innblikk i Antons nye hverdag, hvordan det har gått med dem etter serien, og hvordan det er å være en kjendishund der folk flokker seg rundt huset og bare venter på at Anton skal komme ut. (Forlagsomtale)

Krig uten stat av Hans Jacob Orning og Øyvind Østerud